Email
Facebook
Bericht ons

PAX Bouw- en Industrieservice uit Heerenveen heeft onlangs twee nieuwe Volvo FH-trekkers in gebruik genomen. Het gaat om zwaartransport trekkers van 540 pk. De beide trekkers konden af fabriek worden geleverd in de juiste specificatie zoals PAX dat op het wensenlijstje had. Dat Volvo en dealer LVS Trucks snel en op maat konden leveren, gaf de doorslag.

 

 

De twee Volvo FH-trekkers voor PAX Bouw- en Industrieservice zijn een 6×4 en een 8×4. Beide trucks zijn voorzien van een 540 pk krachtbron, een I-Shift versnellingsbak met kruipversnellingen en luchtgeveerde 10-tons voorassen.

 

Geen naafreductie nodig

 

Edwin Veltman is Business Unit Manager Transport en hij legt uit wat de doorslag gaf bij de keuze: “Volvo is voor ons geen onbekend merk en de relatie bestond al. Wij hechten erg aan relaties met klanten en ook met leveranciers, maar uiteindelijk gaat het wel om het product. Nadat we alle criteria hadden opgesteld voor de nieuwe trekkers, bleek Volvo af fabriek oplossingen op maat te kunnen bieden. Wij wilden bijvoorbeeld een zo compact mogelijke 8×4-trekker met 10-tons voorassen en Dynamic Steering. Volvo kon dat leveren en dankzij de I-Shift met kruipversnellingen konden we kiezen voor assen zonder naafreductie. Door die combinatie hebben we heel veel kracht op lage snelheid en blijft het toerental mooi laag op kruissnelheid.”

“Door de uitgekiende aandrijflijn met enkele reductie assen wordt tot 5% aan brandstof bespaard ten opzichte van assen met naafreductie”, vertelt Edwin Veltman.

 

Tanks en ketels

 

De 6×4 is goed voor 130 ton GCW en bijna 19 ton schoteldruk en de 8×4 heeft een zwaartransport verklaring tot 130 ton GCW en bijna 25 ton schoteldruk. Daarmee kan PAX Bouw- en Industrieservice meer dan uit de voeten, aangezien de meeste transporten volumineus zijn.

Het bedrijf is met name gespecialiseerd in het transport van grote tanks en ketels. “We zetten beide trekkers in voor hetzelfde werk maar als het zwaarder wordt dan zetten we de 8×4 in. Voorheen werkten we met een dolly maar dat hoeft nu niet meer. Het resultaat is een meer wendbare en compacte combinatie, ook met zware lasten. Overigens kunnen we met onze ketelbed-oplegger tanks tot 32 meter lengte in de kuip vervoeren. Dat is een specialisme binnen het exceptionele transport”, verklaart Jan Postma, chef werkplaats bij PAX Bouw- en Industrieservice.

Met de 8×4-trekker in combinatie met een 5-assige dubbel uitschuifbare semi dieplader kan PAX bovendien ook het middelzware segment bedienen.

 

Drie vestigingen

 

PAX Bouw- en Industrieservice levert dienstverlening aan de bouw en de industrie, met autolaadkranen, eigen montageteams en een afdeling machinevervoer en industriële verhuizingen. De PAX Groep is gevestigd in Heerenveen, Alphen aan de Rijn en Hoogezand. Vanuit Heerenveen opereren dagelijks zo’n 30 voertuigen waarvan meerdere zwaartransport combinaties.

Voor PAX is Volvo het tweede merk in de vloot.

Copyright © 2021 RTL Transportwereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf