Email
Facebook
Bericht ons

Van der Wiel Transport uit Drachten heeft twee Renault Trucks T High 480 6×2-trekkers met voorloopas in gebruik genomen. De trucks zijn geleverd door dealer LVS Trucks Leeuwarden.

 

Renault maakt na tien jaar een rentree in het wagenpark van Van der Wiel Transport, dat gespecialiseerd is in rondhouttransport, kippertransport en (bulk)transport van bouw- en grondstoffen. “We namen afscheid van een aantal trucks en waren op zoek naar iets anders”, zegt bedrijfsmanager Marco Meinsma. “Renault en dealer LVS bleken in staat om het juiste totaalpakket te leveren: een compleet uitgeruste truck die aan al onze eisen voldoet, inclusief de service en ondersteuning die wij zoeken.”

 

Compleet uitgevoerd

 

Van der Wiel Transport heeft 53 trucks in zijn wagenpark. “Voor onze chauffeurs was het de eerste kennismaking met Renault-trucks. Onze chauffeurs zijn de hele week onderweg en overnachten ook regelmatig in de truck. De High Sleeper Cab is ruim, comfortabel en van alle gemakken voorzien.” Om het chauffeurs onderweg zo comfortabel mogelijk te maken, is onder meer gekozen voor een luxe chauffeursstoel en bijrijdersstoel, lederen bekleding, automatische airconditioning en het audio- navigatie- en entertainmentsysteem Roadpad+. Dat bestaat onder andere uit een 7″ multimedia kleurenscherm met touchscreenbediening, TomTom trucknavigatie en DAB+ radio.

 

Beide trucks zijn uitgevoerd in de klantkleuren. “Met de ene truck rijden we met een walking floor oplegger slibkoek voor opdrachtgever GMB”, zegt Meinsma. “De andere truck zetten we in voor het transport van bestratings- en rioleringsproducten van beton in opdracht van Kijlstra Bestrating en Riolering. Bij laatstgenoemde bedrijf rijden we al meer dan 20 jaar in de planning, met een tiental voertuigen uitgevoerd in de klantkleuren.”

 

Beide Renault Trucks T High 480 6×2-trekkers hebben de DTI 13-liter motor en een gestuurde, hefbare voorloopas. “Wij wilden per se een voorloopas om de gewichten goed te kunnen verdelen en om eenvoudig te kunnen manoeuvreren op moeilijk bereikbare en krappe locaties. Met name bij het afleveren van bestratingsproducten komen we op locaties waar de ruimte nogal eens beperkt is, denk aan bouwplaatsen en in woonwijken bij particulieren. Beide trucks zijn voorzien van PTO waardoor ze multifunctioneel inzetbaar zijn.”

 

HVO

 

De Renault-truck die wordt ingezet voor GMB rijdt op de synthetische brandstof HVO. Deze emissiearme brandstof wordt gewonnen uit afvalstromen en verlaagt de CO2-uitstoot substantieel. “Het mes snijdt aan twee kanten”, zegt Meinsma. “Hiermee helpen we GMB om haar duurzaamheidsambities te realiseren. Ook zijn we zelf volop bezig met duurzaamheid en zetten we ons, in alle geledingen van ons bedrijf, in om de CO2-uitstoot te verlagen. Niet voor niets zijn wij CO2-prestatieladder niveau 5 gecertificeerd, het hoogst mogelijke niveau. We zetten alleen transportmaterieel in dat voldoet aan de hoogte emissie-eisen en onze chauffeurs krijgen training in zuinig en milieuvriendelijk rijden.”

 

Copyright © 2021 RTL Transportwereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf