Email
Facebook
Bericht ons

Jocotrans uit Bodegraven is de volgende nieuwe klant die met de Iveco S-Way gaat rijden. Het veelzijdige bedrijf uit Bodegraven neemt twee nieuwe trucks in gebruik. Opvallend aan de specificatie is het lage eigen gewicht. Jocotrans is een dynamisch bedrijf dat is gespecialiseerd in geconditioneerd vervoer in Nederland, België en het deel van Duitsland dat aan ons land grenst.

 

Het bedrijf heeft een vloot van twintig voertuigen waaronder enkele chassis-cabines. “We kenden Kwakernaak bedrijfswagens al wel, maar hadden daar nog nooit auto’s gekocht. Nu de S-Way daar is, leek ons dat een goed moment om deze nieuwe truckgeneratie in ons wagenpark uit te proberen”, legt directeur Marco Pfaff uit. “Duidelijk is dat Iveco met dit model voor geen enkele concurrent onder hoeft te doen.”

 

Driehoek

 

Pfaff beschrijft een driehoek waarvan alles moet kloppen voordat hij met een nieuw truckmerk zaken doet. “Het kostenplaatje, beter bekend als de TCO moet goed zijn, je moet blindelings kunnen vertrouwen op je dealer en last but not least moet de chauffeur gemotiveerd zijn om het beste uit deze auto te halen.” Met dat laatste zit het wel goed, zegt Pfaff. “De chauffeurs zijn tot nu toe dik tevreden.” De komende tijd bekijkt Pfaff met zijn collega’s hoe de nieuwe S-Way het gaat doen in de vloot. Daarbij moet Iveco het tegen twee andere truckmerken opnemen. “We beschikken zelf over boordcomputers waarbij we precies kunnen zien hoe de chauffeur met ons materieel om gaat. Het is van belang daarbij te beseffen dat motivatie alles is. Je kunt nog zulke mooie trucks neerzetten, het gaat erom dat het personeel gemotiveerd is om het beste uit hun dagtaken te halen. Het beste bedrijf word je met de beste mensen en niet zozeer met de beste auto’s, ook al hebben die daar wel een aandeel in natuurlijk. Gaat een chauffeur goed met zijn truck om, dan daalt het verbruik, zoveel is zeker,” zegt Pfaff.

 

Laag eigen gewicht

 

Opvallend aan de nieuwe Iveco S-Way’s voor Jocotrans is het lage eigen gewicht. Dit is mede te danken aan de Cursor 9 motor die wat compacter is, maar die al jaren bewijst een betrouwbare krachtbron te zijn die zonder problemen de gevraagde 400 pk levert. Daarbij haalt dit motorblok de meest recente Euro 6 norm zonder dat daarvoor een EGR-installatie (uitlaatgasrecirculatie) nodig is. “Iveco heeft met de nieuwe S-Way aan alle facetten gedacht. Het cabine-interieur is flink gemoderniseerd, het is een fijne werkplek voor de chauffeur geworden. Deze auto heeft het in zich om bij ons een blijvertje te worden!”

Copyright © 2024 RTL Transportwereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf