Email
Facebook
Bericht ons

Na de lancering van een compleet gamma elektrische trucks voor de distributiesector, zet Renault Trucks zijn overgang naar emissieloos transport voort met de productie van zijn eerste elektrische truck voor de bevoorrading van bouwterreinen. De Franse Noblet Groep, die zich inzet voor een overgang op energiegebied, zal de eerste D Wide Z.E., uitgerust met een kipper en kraan, in ontvangst nemen.

 

Renault Trucks en de Noblet Groep zetten een belangrijke stap in de richting van emissieloos transport tijdens het gebruik. De vrachtwagenfabrikant levert een D Wide Z.E. 6×2 met een GVW van 26 ton, een gestuurde achteras, kipper en kraan aan de verhuurspecialist.

Op bouwterreinen zullen de kranen en kiepwagens, waarvoor de motor moet blijven draaien, voortaan zonder CO2-uitstoot of lawaai kunnen werken, is de verwachting van Renault. Het gebruik van elektrische heftrucks op de bouwplaats maakt ook een einde aan een van de problemen bij gebruik buiten de openbare weg, namelijk het opstuiven van stof, zonder dat er een verticaal uitlaatsysteem geïnstalleerd hoeft te worden, aldus het bedrijf.

 

Het is precies deze “nul-uitstoot tijdens het gebruik” die Noblet, een bedrijf dat machines en bouwvoertuigen mèt chauffeur verhuurt, wil bereiken. “Sommige klanten in bepaalde steden in de Parijse regio, voor specifieke bouwterreinen, zijn bereid meer te betalen voor materieel dat grotendeels koolstofvrij en vooral stil is. Bovendien profiteren we in Frankrijk van een extra afschrijving die iets meer dan 10% van de aankoopprijs vertegenwoordigt,” legt Laurent Galle, CEO van Noblet, uit.

 

De Noblet Group koos voor een D Wide Z.E. uitgerust met vier 66 kWh batterijpakketten, die in minder dan 10 uur kunnen worden opgeladen aan een 22 kW stopcontact en in minder dan 2 uur met een snellader (150 kW).

 

De nieuwe Renault, die in de regio Groot-Parijs zal worden gebruikt, kan gemakkelijk worden opgeladen in de buurt van de operationele locaties of bij een paar stations in Parijs die geschikt zijn voor industriële voertuigen. Een gedeeltelijke oplading van één uur (22 kW) levert bijvoorbeeld 15 tot 20 km extra op, waardoor elektriciteit de ideale technologie is voor gebruik in de stad.

Copyright © 2021 RTL Transportwereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf